ربات‌های معلم برای آموزش کودکان اوتیسمی دست به‌کار شدند کارآزمایی‌های بالینی در یک مدرسه کودکان اوتیسمی در بیرمنگهام نشان داده که ممکن است در آینده رباتهای معلم برای کلاسهای این دانش‌آموزان مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شواهد بدست آمده نشان داده که کودکانی که در طیف اختلالات اوتیستی قرار دارند، یادگیری بهتری را از معلمهای رباتیک نسبت به انسان دارند. در صورت اثبات این فرضیه، از این رباتها در آینده می‌توان در کلاسهای عادی نیز استفاده کرد. رباتهای انسان‌نمای «مکس» و «بن» با قابلیت رقصیدن، بازی و تقلید از هنر رزمی تای چی از ماه مارس در مدرسه راهنمایی Topcliffe برای کمک به دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به گفته یان لو، مدیر این مدرسه که حدود یک چهارم از دانش‌آموزان آن اوتیسمی هستند، از این رباتها به عنوان کمکهای عالی در یادگیری کودکان یاد کرده است. به گفته وی، از آنجاییکه این رباتها احساس ندارند، کودکان اوتیسمی راحت‌تر از معلمان انسانی با آنها رابطه برقرار می‌کنند. این مدرسه با کمک دانشگاه بیرمنگهام از این دو ربات برخوردار شده تا در یک آزمایش برای ارتقای تعاملات اجتماعی این دانش‌آموزان مورد استفاده قرار بگیرند. این رباتها با هزینه حدود 15 هزار پوند توسط شرکت فرانسوی Aldebaran ساخته شده و جدیدترین فناوری ابتکاری بکار رفته در تجربیات آموزشی محسوب می‌شوند.